işte ben böyle bi çocuğum.

1 Nisan 2010 Perşembe

Gregor Samsa

"Bildiğim, hiçbir şey bilmediğimdir" demek, zaman zaman atizliğe kaçsa da, uygun yerlerde kullanılınca -of- çok iyi oluyor yahu.
Ben, ben hiç bir şey bilmiyorum demeyi biliyorum, hiç bir şey bilmediğim için üzülmeyi de biliyorum, ama bunu yapabilmeyi bildiğimle alakalı olarak aynı zamanda birşeyler de bilmiş olduğum, ve bunun farkına vardığım için bilge olamıyorum.
Bu nasıl bir açmazdır?

Şimdi ben Kafka bilmiyorum, ama Gregor Samsa biraz biliyorum, hatta birazdan da ötede birazla az arasında biliyorum, Sayın Samsa'ya hayranlık duyuyorum, ailesini de çok kınamıyorum, yani kınıyorum ama o kadar da değil, anlıyorum biraz, herkes kendini önce düşünür, problem bir b şıkkına gerçekten de çok sahip olamamalarıdır bence.

İlaçtan yine beynim uyuştu, uykum yok, yüksek dozaj ağrı yaptı ama.

Neyse, Gregor Samsa'yı neden başlık olarak seçtim onu söyleyeyim de, bu yazı da burada noktalansın, zira 4 uyku hapı aldım ve eğer ölmez de sağ kalırsam, birazdan uyumam lazım:)

Eskiden hep hayatı ve onun saçmalıklarını hafif şamatacı, hafif te -bilmemki, nasıl desem, bir acayip, şöyle sarkastikimci ama tam bir sarkasizm de yok ortada, hah işte böyle- işte böyle açıkladığım halde, son dönemde hayatı boş verip main topic'i kendim yapmışım. Biraz da anlaşılmaya çalışmışım, hatta biraz falan değil, bayaa anlaşılmaya çalışmışım, hatta o kadar ki gidip renk skalamı gittikçe düşürmüşüm, en sonunda renkten kaçmışım falan, beyaz yapmışım! beyaz! Gerçi bana şu anda böyle deyince o odaları hatırlattı ve beyazı da severim, beyz tişört çok iyidir, beyaz çorap da severim, temiz görünür ama neyse, nedeni bu değil, ben biliyorum en azından nedeninin bu olmadığını, başkasının ne bildiği de ne zaman umrumda oldu ki? - zaman zaman:)
Bana acayip gelen de bu noktadır: anlaşılmaya çalışmak!

Ulan ihtiyacın mı var! gerizekalı! diyorum kendime, başka da bir şey demiyorum. Sonra da cevabını veriyorum, evet anlaşılmaya ihtiyacım var ama kendim tarafımdan.
Yani ben bir insan olarak herkesi olduğu gibi kabul ettiğimden, kendimi de olduğum gibi kabul etmişim. Ama şu noktayı atlamışım, her ne kadar çok iyi bir "observer" olsam da kendime çok da objektif bakmıyorum, bu yüzden kabul edilirken eşitiz de, anlaşılmaya gelince kendimi oyuna kendi bakış açımda 1-0 eksik başlatıyorum.

İşte bunu şu anda ağzımla söyledim ama anlamadım ya, yani yanlış söylemiş de olabilirim tabii, yanlış demişim de derim zaten, de işte ağzımla söyledim ya, bunu içten söyleyince böyle, anlayarak, isteyerek söyleyince kendi metamorfozuma başlayacağım gibi geliyor.


bir de bu Gregor Samsa adı nereden geliyor biliyor musun sayın okuyucu? Çekce sam alone, sa ise I anlamına geliyor. Gregor Samsa da bu yüzden işte, ben çok yalnızım ya aslında, ne olursa olsun, işte bu yüzden seçtim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder